כמה עולה מכונת תפירה?

כמה עולה מכונת תפירה?

תפירה היא תחביב נפלא והיא הטרנד החדש וגם יש לה יתרונות רבים – כתבנו על זה בפוסת הבאה – 5 סיבות מדוע תפירה היא גם תרפיה. אפשר גם להכין דברים נהדרים, בין אם אלו בגדים ואביזרים או כל מיני קידוטים לבית ודברים יצירתיים. זה חוסך לך בכסף ויכול גם להיות מקור פרנסה.

דוגמה טובה לכך יכולנו לראות עם התפרצות מגפת הקורונה, הרבה אנשים שאיבדו את מקור פרנסתם ניצלו את תחביב התפירה על מנת להתחיל לתפור מסכות נשימה, וכך יצרו לעצמם מקור פרנסה. אבל כמובן שהכול מתחיל ברכישת מכונות תפירה. אם את רוצה לעשות את צעדיך הראשונים בעולם התפירה את בוודאי שואלת את עצמך כמה עולה מכונת תפירה.

תפירת מסכות

לא רק מי שעושה את צעדיה הראשונים בתחום, אלא גם מי שרוצה לשדרג את מכונת התפירה הישנה רוצה לדעת פרטים לגבי מחיר מכונת תפירה. ההבדל הוא רק שכל אחת עשויה להיזקק למכונת תפירה בעלת יכולות שונות; ישנן מכונות תפירה למתחילות. מכונות תפירה אלו הן בדרך כלל בעלות פונקציות פשוטות וקלות לתפעול. ומצד שני ישנן מכונות תפירה לשימוש כבד אשר מתאימות לתופרות מקצועיות אשר מבקשות לעשות במכונה מבחר שימושים. ובין שני אלו ניתן למצוא גם דגמים מוצלחים אשר יכולים לתת מענה בו זמנית גם לתופרת המתחילה שעושה את הצעדים הראשונים, וגם לתופרת המנוסה ששולטת היטב במכונות תפירה וכל שיטות התפירה.

כדי לפתור את הבעיה בבחירת מכונת תפירה יצרנו חידון, פשוט תענו על שאלות ובסופו תראו כמה מכונות תפירה שהכי מתאימות לכם לפי העוזר החזק שלנו. פשוט תעקבו הקישור הזה.

מכונת תפירה מחיר

נראה שמכונות התפירה המודרניות הן פתרון די זול ובר השגה לאדם הפשוט. לדוגמה באתר שלנו יש מכונות תפירה ביתיות מ-795 ש"ח!
אך מעניין גם לראות מה היו מחירי מכונות התפירה בתקופה בה פותחו לראשונה מכונות התפירה הראשונות. האם מחיר מכונת תפירה היה משהו עממי שכל אחד יכל להרשות לעצמו או שאלו נחשבו מותרות?

מכונת תפירה מחיר - אז ועכשיו

קרול פרסיה מהמגזין THREADS העוסק בענייני תפירה התגייסה לבדוק את העניין ולענות על השאלה. טווח המחירים של מכונות תפירה בימינו הוא רחב מאוד – ניתן למצוא מכונות תפרה בטווח המחירים של 100$, ואפילו פחות. אך באותה המידה ישנן מכונות תפירה אשר מחירן יכול להגיע ל 12,000 דולר.

המחירים הגבוהים הם תוצאה של השיפורים הרבים שהוכנסו אל מכונות התפירה והעניקו להם פונקציות יוצאות דופן. מכונות התפירה היום מציעות לכם מאות סוגים של תפרים עיצוביים ושימושיים, יכולות רקמה. אפילו ניתן למצוא מכונות תפירה בעלות יכולות תקשורת אשר מאפשרות להוריד עיצובי רקמה ישירות מרשת האינטרנט. לכן לשאלה כמה עולה מכונת תפירה בימינו יש לא מעט תשובות בטווח המחירים של 100$-12,000 דולר!

ומה לגבי מחיר מכונת תפירה בימים הראשונים שבהן הן נכנסו לשימוש ביתי? על פי המחקר שביצעה כתבת המגזין, קרול פריסה לגבי מכונת תפירה מחיר מאמצע המאה התשע עשרה ועד אמצע המאה העשרים עלו הנתונים הבאים. בשנת 1856, מכונת תפירה עלתה 125$. זה אולי נשמע לכם זול, אך אם נצמיד לאינפלציה זה בסביבות 3500 דולר במונחים של היום. ואם נשווה את זה ביחס להכנסה השנתית הממוצעת שעמדה אז על כ 500 דולר, נבין שמכונת תפירה הייתה דבר יקר מאוד שרק בעלי הממון יכלו להרשות לעצמם. עלותה של מכונת תפירה בשנת 1856 הייתה כעשרים אחוז מההכנסה השנתית הממוצעת ! גם מכונות התפירה היקרות ביותר שיש היום אינן מגיעות לרמת מחיר זו.

באותם הימים הוצעו לציבור תכניות מימון, זאת על מנת לאפשר לאנשים לעמוד בהוצאות ולהצליח לרכוש מכונת תפירה. אלו היו תכניות Rent-to-own, סוג של רכישה בתשלומים אשר אפשרה למשפחות לרכוש מכונת תפירה.

מכונת תפירה זינגר מחיר באמצע המאה העשרים

השיפורים הטכנולוגיים בתהליכי הייצור אפשרו להוזיל את מחירי מכונות התפירה, ובמקביל גם הדגמים השתכללו. מחיר מכונת תפירה SINGER 301 אשר נחשב לאחר הדגמים המבוקשים באותה התקופה עמד על 348$, פחות מ 10% מההכנסה השנתית הממוצעת של משפחה אמריקאית באותה התקופה. זה שווה לכמעט 6500 $ בימינו

מכונת תפירה זו כבר פעלה על חשמל, כללה תאורה ומנוע אשר יכול לבצע 1500 תפרים בדקה, כמו גם היכולת לבצע תפירה בשני הכיוונים.

באותם הימים מכונות תפירה שינו את חיי האנשים והעניקו להם יעילות וחיסכון בחיי היום יום. היום יש לנו פחות תלות במכונות התפירה הביתיות, והן יותר משמשות ככלי ביטוי ליצירתיות, דבר שלא ניתן לתמחר. נצלו את ההזדמנות שבימינו מכונות תפירה הן דבר בר השגה והיכולות שלהן גדולות פי כמה וכמה בהשוואה ליכולות של מכונות התפירה שנמכרו לפני כמה עשרות שנים.

מכונת תפירה ישנה
SINGER 301

כתיבת תגובה