מכונת תפירה

כיצד תחביב התפירה שלך מאפשר לשמור על הסביבה ועל העולם שבו אנו חיים?

העולם שלנו הוא מערכת אקולוגית עדינה ורגישה מאוד. במשך שנים, מתוך חוסר מודעות, האנושות גרמה נזקים סביבתיים רבים. היום כאשר אנו מתחילים להבין עד כמה העולם שלנו רגיש ואיזה נזק אנו גורמים לו, אנו מחפשים אחר קיימות; כלומר כלכלה וסגנון חיים אשר יכולים להתקיים בשלום עם הסביבה ולהפחית את הנזקים הסביבתיים. כאשר אנחנו חושבים על קיימות אנחנו חושבים בדרך כלל על ייצור אנרגיה, תחבורה, תעשייה וכואך פחות חושבים על זה בהקשר של התחביבים שלנו, ובטח שלא תחביב התפירה. אך האם ישנן קשר בין תפירה לבין שמירה על איכות הסביבה ומי מהות הקשר? האם תחביב התפירה שלך תורם, או מזיק, לאיכות הסביבה, כיצד והאם יש משהו שאת יכולה לעשות?

בכל הקשור לאופנה ותפירה, אם אנו רוצות לעמוד בסטנדרטים ברי קיימא, אנו צריכות לחשוב על עמידות לאורך זמן, כזו אשר תאפשר לנו למקסם את ההנאה מהמוצר לעומת הנזק שגורם תהליך ייצורו. כמו כן נרצה לחפש אחר האמצעים להפחית את הנזק הקשור לשיטות הייצור וכל הנזקים הסביבתיים של שרשרת הערך

תעשיית הטקסטיל מזהמת או ידידותית לסביבה?

לצערנו הרב תעשיית הטקסטיל והאפנה היא תעשייה מזהמת מאוד. כמובן שבשנים האחרונות יש יותר מודעות וננקטים צעדים להפחתת הזיהום ומציאת אלטרנטיבות, אך עדיין לא הגענו לשינוי המגמה ותעשיית הטקסטיל היא תעשייה הגורמת לנזקים סביבתיים רבים.

הנזקים הסביבתיים של התעשייה מתחילים כבר בחומרי הגלם. למשל הכותנה היא רכיב מרכזי בתעשייה זו וגידולי הכותנה נחשבים לצרכנים גדולים של מים. אך מלבד צריכה גדולה של מים, לצורך גידול הכותנה משתמשים בכמויות גדולות של חומרי הדברה מסוכנים ודשנים כימיים. על פי התחשיבים, לצורך הפקת חולצה אחת יש צורך ב 150 גרם של דשנים. כל אלו יוצרים זיהומים ושפע של בעיות סביבתיות. גם כתוצאה מהשימוש בהם וגם כתוצאה מהזיהום של תהליכי הייצור בתעשיות הדשנים וחומרי ההדברה.

לכל זה מתווספים עוד חומרים כימיים שונים המשמשים להלבנה של סיבים ולצביעה, אשר בסופו של דבר מחלחלים למי תהום, נשטפים לנהרות ואוקיינוסים

הובלה ולוגיסטיקה ומחירה הסביבתי

ובסוף יש לנו גם את צריכת האנרגיה ופליטת גזי חממה בשלבי הייצור השונים ובלוגיסטיקה הקשורה לשינוע של חומרי גלם ומוצרים מוגמרים. בשורה התחתונה, כל פריט לבוש תמים למראה אחראי לנזק סביבתי רב יותר מאשר ניתן לדמיין.

 

כל פריט אופנה שתראו בחנות עבר מסע ארוך מאוד. במידה ומדובר בפריט העשוי כותנה התהליך מתחיל במפעלי דשנים המייצאים דשנים אל המדינות המגדלות כותנה. לאחר מכן הכותנה מעובדת במפעלים אשר מייצרים ממני חוטים; משם אל מפעלים אשר בהם אורגים בדים; מפעלים המפיקים מהבדים בגדים ולבסוף המוצר נשלח אל רשתות השיווק. בדרך יש תנועה אדירה של משאיות, אוניות ומטוסים המשנעים סחורות ממקום למקום ויוצרים עוד ועוד זיהום סביבתי

האם התפירה היא תחביב בר קיימא?

אז לאור תמונת המצב העגומה, נשאלת השאלה האם תחביב התפירה שלך הוא תחביב בר קיימא, או שותף לנזקים הסביבתיים?

לא רק הבדים מזהמים

שימי לב שאת מעניקה תשומת לב לנושאים הסביבתיים בכל ההיבטים של התפירה. לא רק הבדים הם גורם לזיהום סביבתי, אלא גם רבים מהאביזרים שאת משתמשת. למשל כפתורים בחולצה העדיפי כפתורים העשויים מחומרים טבעיים ולא כפתורים מפלסטיק שהם תוצר של תעשיית הנפט המזהמת.

 

לסיכום, מסתבר שאת באמת יכולה לעשות הבדל קטן בסביבתך בזכות תחביב התפירה. תעשיית הטקסטיל אשר שואפת למקסם את הרווח תמיד תעודד אותנו לקנות ולקנות, ואפילו מציעה לנו מחירים זולים. אך המחיר האמתי הוא הנזק הסביבתי ובזכותך אפשר לצמצם את הנזק. אנשים נוהגים לזרוק בגדים ישנים לאשפה, אבל כל תופרת חובבת מבינה שאפילו הבגדים הישנים יכולים להיות חומרי גלם לבגדים ואביזרים יפים וייחודיים שכל אחד ישמח לקבל

מכונת תפירה

ההמלצות שלנו

השותף שלנו – סווינג ווייב מציעה לכם בדים הפשתן הם בעלי תעודת OEKO-TEX® לפי סטנדרט 100. זהו למעשה אחד מדירוגי הטקסטיל החשובים בעולם. דירוג בינלאומי זה מבטיח לכם שהבדים המסומנים נקיים מנוכחותם של חומרים מזיקים ואין בהם סיכון בריאותי.

הבד רך ונעים למגע ועוטף היטב. זה דק, קליל, נושף, ומעט שקוף

כתיבת תגובה