You are currently viewing איך לטפל במכונת התפירה שלך?

איך לטפל במכונת התפירה שלך?

טיפים בסיסיים לכל הדגמים

  1. סובב תמיד את גלגל היד לכיוונך (נגד כיוון השעון) מכיון שסיבוב בכיוון ההפוך (בכיוון השעון) יכול לפגוע בטיימינג (הסנכרון בין כל החלקים), תקלה אשר דורשת תיקון במרכז השירות.
  2. יש לוודא תמיד כי רגלית התפירה נמצאת למטה בטרם מתחילים בתפירה. תפירה עם הרגלית למעלה תגרום לחוט להסתבך ולסליל להיתקע.
  3. יש להחליף מחטים בקביעות (לאחר 16 שעות שימוש) מכיוון שמחטים עקומות וחלשות יכולות לגרום נזק למכונה ולבד.
מחטים למכונת תפירה ​

שאלה: כיצד לתפור ג’ינס ובדים כבדים?

תשובה: לצורך תפירת ג’ינס, אנו ממליצים להשתמש במחט ייעודית. שימוש במחט מסוג אחר עלול לגרום לבעיות מתח. יש לכוון את המכונה לתפירה ישרה ולווסת את האורך בין ארבע לחמש על מנת לאפשר לחוט לעטוף את מלוא עובי הבד. אתם עשויים להשיג תוצאות טובות יותר בעזרת רגלית מתכת רב שימושית (רגלית לכל מטרה). אם אתם רוצים להשתמש בחוט תפירה עליון, השתמשו בו במתח העליון; השתמשו בחוט רגיל רב שימושי בסליל.

לצורך תפירת בדים כבדים מסוגים אחרים, אנו ממליצים להשתמש במחט בגודל 16 או 18. יש לכוון את מכונת התפירה לתפר ישר, כאשר האורך מכוון ל 3 או 4. כמו כן תקבלו תוצאות טובות יותר אם תשתמשו ברגלית הרב שימושית המקורית שהייתה מותקנת במכונה כאשר הוצאתם אותה מהקופסה.

בעת תפירה מעל מספר שכבות של תפרים, השתמשו במהירות מתונה. 

שאלה: מדוע הסליל אינו מתפתל באופן אחיד?

תשובה: אם הסליל אינו מתפתל בצורה אחידה, יתכן שזה בגלל שלא מיקמתם את החוט בצורה הנכונה סביב קפיץ המתח המתפתל של הסליל. אם אתם חושבים שהחוט הוכנס למקומו בצורה הנכונה, נסו ללפף את החוט סביב קפיץ המתח השנית – נוהג נפוץ בקרב תופרים.
במידה וזה לא הצלחתם לפתור את הבעיה בדרכים שהצענו, צרו איתנו קשר.

שאלה: מדוע מכונת התפירה שלי מדלגת על תפרים?

תשובה: יכולות להיות שתי סיבות לדילוג על תפרים: בעיות הקשורות למחט או בעיות טיימינג (בעיות בסנכרון הפעולה של חלקי המכונה). דבר ראשון שעליכם לעשות זה לבדוק האם המחט עקומה או פגומה וזקוקה להחלפה. כמו כן יש לוודא שאתם משתמשים במחט המתאימה לסוג הבד שאתם תופרים. שנית, וודאו שהמחט מוכנסת כהלכה. יש לדחוף את את המחט במעלה החריץ בעמוד המחט לכל עומקו (בקלות ניתן להתבלבל, להכניס את המחט עד חצי הדרך, להדק ולחשוב שהיא במקומה). כמו כן, יש למקם את המחט כאשר החלק השטוח של המחט פונה לאחור. אם המחט לא הוכנסה נכון, היא לא תוכל למשוך נכון את סליל החוט ותדלג על תפרים.

הקליקו כאן עבור המחטים.

שאלה: באיזה תדירות יש לשמן את המכונה?

תשובה: שאלה טובה! אם חוברת הוראות השימוש אינה כוללת הוראות לגבי שימון המכונה, המכונה שומנה מראש כבר במפעל ואינה זקוקה לשימון נוסף. אבל, ניתן לשים 2-3 טיפות של שמן למכונות תפירה באזור מארז הסליל ועמוד המחט, דבר שלא יזיק למכונה. כמו כן ניתן לשים מספר טיפות בגלגל היד, בחלק אשר פונה לעבר גוף המכונה.

אם אתם משתמשים במכונה על בסיס יומיומי, אנו מציעים לכם לשמן אותה פעם בשבוע. אם אתם משתמשם במכונה פעם בשבוע, שמנו פעם בחודש. אם אתם משתמשים במכונת התפירה פעם בחודש, שמנו פעם בשלושה חודשים.

שאלה: באיזה סוגי חוטים עלי להשתמש?

תשובה: מכונות תפירה ביתיות תוכננו לעבוד עם חוטים רגילים לכל מטרה. חוטים שכאלו ניתן לרכוש בכל חנות בדים או חנות למוצרי תפירה. רוב החוטים הרב שימושיים עשויים 100% פוליאסטר. עבור קילטינג תוכלו להשתמש בחוטי כותנה

אתם יכולים להשתמש מידי פעם בחוטים חזקים או חוט עבור לולאות כפתורים. אבל, שימוש קבוע בחוטים אלו בסופו של דבר יפגע במתח המכונה. אם אתם משתמשים בחוט חזק, הקפידו להשתמש במחט תואמת (גודל 16 או 18) והגדילו את אורך התפר.

כתיבת תגובה